Monday, 26 October 2015 23:39

Fraflytning

Written by

Ting du bør vide hvis du vil flytte ud:

Blanket fås på adm.kontoret, skal udfyldes og afleveres senest 6 uger inden den 1. i en måned. Man skal flytte ud 14 dage før man har opsagt værelset til, men betaler for hele måneden.
 
Eksempel: Såfremt du ønsker at sige dit værelse op til den 1. november, skal du senest give besked herom den 20. september. Du skal herefter være fraflyttet senest den 18. oktober.
 
Hvis du er flyttet ind før den 01.03.02 er du på ”gammel ordning”. Henvend dig til administrationskontoret, som vil give dig de korrekte datoer.
 
Seneste tidspunkt for udflytning/aflevering af nøgler er kl. 09.30 (på dagen der ligger 2 uger før den 1. i næste måned). Syn af værelset vil blive foretaget samme dag mellem 09.30-12.30. Du har mulighed for at deltage, såfremt du ønsker det.
 
Nærmere information kommer ud i din postkasse i starten af den måned du flytter ud.
 
Du skal selv gøre værelset rent, støvsuge, vaske badeforhæng, vaske gardiner, afkalke badeværelset osv. Du skal aflevere nøgler, dørbrik og vaskekort til administrationskontoret senest kl. 09.30 på fraflytningsdagen. Såfremt ovennævnte ikke er udført tilfredsstillende, vil det blive modregnet i dit depositum.
 
Du behøver IKKE at rykke kollegie-møblerne på dit værelse ned i møbelbanken. Du kan blot lade dem stå. Såfremt du har lånt ekstra møbler (f.eks. 2 kontorstole eller madrasser) skal du dog sørge for at få afleveret dem tilbage til møbelbanken inden fraflytning.
 
Du skal huske at rydde ud i dit skab i køkkenet samt køleskab og fryser. Hvis du har et kælderskab, skal dette også tømmes.
Monday, 26 October 2015 23:38

Indflytning

Written by

Ting du bør vide hvis du vil flytte ind:

Al henvisning af værelser sker igennem KKIK. Du skal derfor kontakte dem viawww.kollegierneskontor.dk såfremt du ønsker at bo på Grønjordskollegiet.

Såfremt du får tildelt et værelse modtager du en e-mail hvor du skriftligt skal bekræfte at du gerne vil have værelset.

Når du har sagt ja til et værelse via e-mail, modtager du kort efter en lejekontrakt, der skal underskrives og returneres til Grønjordskollegiet.

Sammen med lejekontrakten modtager du et indbetalingskort (depositum og 1. måneds husleje). Du får oplyst hvilket værelse du skal bo på og hvornår du kan afhente nøgler til dit værelse.

Man afhenter tidligst nøgler den første hverdag i måneden på administrationskontoret i fælleshuset.
Bemærk at det ikke er muligt at afhente nøglerne FØR denne dato, derimod er det i orden såfremt du ønsker at afhente dem nogle dage senere. Hvis du vil have nogle andre til at afhente nøglerne, skal du kontakte kontoret telefonisk, og oplyse navn på vedkommende der kommer og henter nøglerne. Husk at vedkommende skal have identifikation med.

Ved afhentning af nøglerne får du udleveret:
2 stk. nøgler, som passer til dit værelse, køkken samt din postkasse i fælleshuset.
1 stk. dørbrik, som anvendes til at komme ind i din blok samt fælleshuset.
1 stk. vaskekort, til vaskeriet i kælderen af din blok, mod betaling af kr. 100,00 i depositum.

Kopi af lejekontrakten bliver lagt i din postkasse ca. 2-3 dage efter indflytningen.

Monday, 26 October 2015 23:38

Uvedkommende

Written by

Grønjordskollegiet er et privat område og uvedkommende har derfor ingen adgang på arealerne. Dette inkludere ligeledes hundeluftere og skraldespandsrodere.

Såfremt du ser nogen der ikke hører til på området, er du meget velkommen til at bede dem om at gå deres vej. Er det alvorlige situationer (vold, hærværk, tyveri) kan du også ringe til politiet på tlf. 3258 1448 eller 112.

Monday, 26 October 2015 23:37

Kaos!

Written by

Ved ekstreme nødsituationer kan du i yderste tilfælde kontakte en fra Beboerrådet(link til BR).

Vil nødsituationen medføre materiel skade på bygninger (fx sprunget vandrør) og kræver akut handling, kan inspektøren kontaktes på Hegningen 9.

Se også Tryg-bolig.dk - Mennesker

Akuttelefonen: 1813 (help line)
Emergency, police: 112
Local police (in the day time): 114

Psykiatri-regionh.dk - Psykiatrisk Center Amager
Psykiatrisk Akutmodtagelse, Digevej 110, 2300 København S

Amager Vest Ungerådgivning
Parmagade 14
Tlf. 33 17 66 41 Mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


Københavns Kommunes Døgnvagt

Monday, 26 October 2015 23:37

Elevator

Written by

Hvis elevatoren driller skal du meddele det til administrationskontoret, som vil kontakte en servicetekniker. Såfremt der sidder nogen fast i elevatoren, kan vedkommende holde Alarm-knappen inde i 5 sekunder, hvorefter der vil indgå en alarm til en nødcentral.

Monday, 26 October 2015 23:36

Vaskemaskine

Written by

Såfremt der er problemer med vaskemaskinerne skal du kontakte administrationskontoret eller de blå mænd(link til praktisk/fejl/blå mænd). Hvis der er problemer udenfor normal arbejdstid, bliver du nødt til at vente.

Hvis vaskemaskinen ikke vil åbne, og dit tøj er låst inde, hjælper det normalt at vente et lille stykke tid. Så løber det sidste vand fra maskinen, og sikringen slår fra, således at du kan åbne vaskemaskinen.

Sørg altid for at tømme alle lommer inden du vasker dit tøj, idet det ofte er løse genstande som mønter, papir osv. der stopper vaskemaskinernes udløb og derved låser tøjet inde!

Monday, 26 October 2015 23:36

Mistet nøgle

Written by

Mister du din nøgle, og kan du ikke få fat i din ekstra nøgle har du følgende muligheder:

  1. Inden for kontorets åbningstid, kan du låne en reservenøgle.
  2. Uden for åbningstid kan du kontakte en af følgende personer: 
Navn Telefon  Pris Email Facebook
Beboerråd - kr. 200,00  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  
Simone Nørrelund (primær) 27630885 kr. 200,00  

https://www.facebook.com/monepigen

Nicklas Uldall Schmidt (sekundær) 50476388 kr. 200,00  

https://www.facebook.com/Nicklas.U.Schmidt

Dansk låse- og industrisikring 36700325 ukendt -  

 

Det kræves at man har legimitation, der klart viser, at man er beboer på det pågældende værelse.

Monday, 26 October 2015 23:35

Værktøjer

Written by
Monday, 26 October 2015 23:32

Netværksguide

Written by

ADVARSEL: Dette indhold er fra 2008

 

Indledning

Man bør til enhver tid holde sig orienteret med Netværksreglementet.

Hvis du har nogle spørgsmål, som ikke bliver besvaret i denne guide, kan du se voresliste over ofte stillede spørgsmål(indsæt link) (med svar!). Hvis dette heller ikke løser dine problemer, er der mulighed for at hente hjælp hos nethjælpegruppen(?), der mod en beskeden betaling, kan komme op på dit værelse og hjælpe dig. Endelig er du altid velkommen til at skrive til systemadministratorerne på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Guiden er delt op i følgende:

  • Generel information
  • Opsætning
  • Opsætning af email
  • De hårde tal

Generel information

Pris

Det koster ikke noget at benytte kollegiets lokalnetværk og der er heller ingen direkte omkostninger forbundet med brug af Internet-forbindelsen. Alle omkostninger til vedligeholdelse af netværket, servere og internet betales over huslejen.

Kvaliteten af vores internetforbindelse, set fra den enkelte bruger, er afhængig af, hvor meget båndbredde vi bruger. Derfor har det været nødvendigt at indføre en begrænsning på, hvor meget den enkelte kollegianer kan bruge internetforbindelsen. Der er altså enbegrænsning på det samlede upload og download man må have.

Selvom grænseren for de fleste ligger højt, har de også en vigtig psykologisk effekt. Når man ved de er der, lader man ikke bare fildelingsprogrammer køre unødvendigt, og man er måske mere kritisk i sit valg af ting man henter.

Administration

Netværket er adminstreret af de to ansatte systemadministratorer.

Systemadministratorerne vil kunne træffes på netværkskontoret i dettes åbningstid.

Opsætning

Netværksindstillinger

For at kunne få sin computer til at kommunikere med kollegiets netværk, er det nødvendigt, at netværksindstillingerne er korrekte. Da vi benytter DHCP er det ikke nødvendigt at angive IP adresse, gateway, DNS mv. manuelt. I stedet skal man blot angive, at man vil benytte DHCP.

Hvor man skal gøre dette afhænger af operativsystem (eksempelvis hvilken version af Windows man benytter). Typisk er det dog at finde under Netværksindstillingerne, som i tilfældet Windows kan tilgås via Kontrolpanelet. Ofte vil computeren allerede være sat op til at bruge DHCP, når operativsystemet installeres.

Netværkskonto

For at kunne benytte kollegiets internetforbindelse, er det nødvendigt at ansøge om en netværkskonto. Hver gang du tænder din computer, skal du logge på Internettet. Dette kan gøres herfra.

Opsætning af email

Se en beskrivelse af hvordan du sætter din computer op her.

Når du har en Internet-konto på kollegiet, har du også en email-konto med adressenbrugernavn@gjk.dk. Du kan oprette flere adresser, hvis du ønsker det.

Hvis du ikke ønsker at bruge din email-konto på kollegiet, men i stedet vil bruge f.eks. en hotmail- eller gmail-konto, bør du sørge for at kollegiepost bliver videresendt. Dette kan gøres her.

De hårde tal

Følgende liste giver alle nødvendige tal og servernavne for at bruge netværket på kollegiet. De fleste oplysninger hentes automatisk hvis man sætter sin computer op til at få tildelt en IP-adresse automatisk (DHCP).

IP-adresse

Brug DHCP eller ansøg om fast

Netmaske

255.255.248.0

Gateway

195.249.184.1

Primær DNS

195.249.184.10

Sekundær DNS

195.249.184.11

Domæne

gjk.dk

SMTP server (udgående email)

mail.gjk.dk

POP3 server (indgående email)

pop.gjk.dk

IMAP server (indgående email)

imap.gjk.dk

NNTP server (nyhedgrupper)

news.gjk.dk

 

Monday, 26 October 2015 23:31

Trådløst netværk

Written by

kode: 

g4uiC5QM

 

Der er trådløst netværk i fællesbygningen. Hvis du bruger læsesalen, mødelokalet eller et af gruppelokalerne, kan du tage din bærbare computer med og komme på Internettet trådløst.

Navn: GJKWL 

Når du har fået forbindelse til netværket, skal du logge på Internettet som normalt.

Page 5 of 9