Ind og udflytning

Ansøgning

For at ansøge om en bolig på Grønjordskollegiet skal du skrive dig op gennem Kollegiernes Kontor i København.
Det er ikke muligt at springe køen over ved at kontakte administrationen.

 

Indflytning

Ting du bør vide hvis du vil flytte ind:

Såfremt du får tildelt et værelse modtager du en e-mail hvor du skriftligt skal bekræfte at du gerne vil have værelset.

Når du har sagt ja til et værelse via e-mail, modtager du kort efter en mail fra kollegiets administrationsselskab FA09 med et link til lejekontrakten. Lejekontrakten skal underskrives digitalt med dit nem-id.

Sammen med lejekontrakten modtager du et indbetalingskort (depositum og 1. måneds husleje). Du får oplyst hvilket værelse du skal bo på og hvornår du kan afhente nøgler til dit værelse.

Man afhenter tidligst nøgler den første hverdag i måneden på administrationskontoret i fælleshuset.
Bemærk at det ikke er muligt at afhente nøglerne FØR denne dato, derimod er det i orden såfremt du ønsker at afhente dem nogle dage senere, bare du aftaler det med administrationen. Hvis du vil have nogle andre til at afhente nøglerne, skal du kontakte kontoret pr. mail og oplyse navn på vedkommende der kommer og henter nøglerne. Husk at vedkommende skal have identifikation med.

Ved afhentning af nøglerne får du udleveret:
2 stk. nøgler, som passer til dit værelse, køkken samt din postkasse i fælleshuset.
1 stk. dørbrik, som anvendes til at komme ind i din blok, vaskeriet samt fælleshuset.

Bemærk, at du selv skal sørge for at sætte navn på postkassen.

 

Ting du bør vide hvis du lige er flyttet ind:
Du deler køkken med 11-12 andre personer, så udvis hensyn og ryd op efter dig selv. Køkkenet fungerer samtidig som TV stue og hyggekrog; en stor del af de sociale ting kommer til at ske herude. Såfremt du har spørgsmål, plejer nogle af de andre fra køkkenet at kunne svare på dem.

Kollegianerforeningen arrangerer rundvisninger for nyindflyttere. Her får du en masse praktiske ting at vide, og du møder nogle andre der også lige er flyttet ind. Desuden arrangeres der nyindflytterfest med jævne mellemrum. Hold øje med invitationerne på din dør.

Du kan få adgang til internettet ved at ansøge om en netværkskonto.

Denne brik bruges til at komme ind i Alle blokke (1,2,3,4,6), samt fællesbygningen (hvor din postkasse er) og som betalingsmetode til vaskemaskinerne.

I køkkenet er der kabel-tv (betalt gennem huslejen). Der er antenne-stik på dit værelse. Såfremt du vil have fjernsyn på dit værelse skal du selv kontakte en udbyder og du skal selv sørge for at betale licens.

Du skal selv melde din flytning til Folkeregisteret, senest 5 dage efter flytning. Du kan finde info om hvorledes du gør det på Københavns Kommunes hjemmeside, www.kk.dk.

Du skal angive din adresse således:
Vejnavn = Grønjordskollegiet
Husnr. /Bogstav = Dit blok nummer
Etage = Etagen under dig. Hvis du bor på gang 1, skal du skrive ST.
Side/dørnummer = Dit værelsesnummer.

Eksempel: Værelse 1207
Vejnavn: Grønjordskollegiet
Husnr. /Bogstav:1
Etage:1
Side/dørnummer:1207
Postnummer: 2300 København S.
Spørgsmål? Kontakt Folkeregisteret via www.kk.dk eller 7080 7010

Ved almindelig post fra f.eks. venner og bestillinger online kan du nøjes med at angive din adresse som: Grønjordskollegiet (værelsesnummer xxxx), 2300 København s.

 

Udflytning

Ting du bør vide hvis du vil flytte ud:
Ønsker du at opsige din bolig, kan du opsige din lejekontrakt pr. 1. og 15. i månenden. Boligen skal fraflyttes 14 dage før genudlejningsdatoen af hensyn til istandsættelse.

Opsigelsesvarsel jf. din lejekontrakt er 6 uger til fraflytning den første i en måned. Det betyder, 6 uger frem fra den dato, du afleverer opsigelsen, og så løbende måned frem til den første. Du hæfter for huslejen frem til udløb af opsigelsesvarslet. Opsigelse sker ved kontakt til FA09.

Kontaktoplysninger:

Mail: kollegierne@fa09.dk
Tlf: 32886000

Eksempel: Såfremt du ønsker at opsige dit værelse til den 1. november, skal du senest give besked herom den 19. september. Du skal herefter være fraflyttet senest den 15. oktober.

Du vil blive indkaldt til fraflytningssyn. Ønsker du ikke at deltage i fraflytningssynet, skal nøgler mv. afleveres i administrationens postkasse senest kl. 08:30 på fraflytningsdatoen.

Du skal selv gøre værelset rent, støvsuge, vaske badeforhæng, vaske gardiner, afkalke badeværelset osv.

Du skal flytte evt. lånte kollegie-møbler på dit værelse ned i møbelbanken.

Du skal huske at rydde ud i dit skab i køkkenet samt køleskab og fryser. Hvis du har et kælderskab, skal dette også tømmes.

Du vil modtage endelig afregning af dit depositum ca. 6 uger efter endt opsigelsesperiode.